Gyógytornával és mozgásterápiával az egészségért

A mai modern, mozgásszegény világban sajnos egyre többen küzdenek tartás – és gerincproblémákkal, hátfájással, nyakmerevséggel, vállfájdalommal, fájó csuklóval stb.. A különböző mozgásterápiás kezelések mint pl. a gyógytorna, manuálterápia, fizioterápia, gerinctorna stb. segítenek a tünetek enyhítésében és megszüntetésében, valamint a prevencióban is fontos szerepet töltenek be. 

A Jumpstar Gyógytorna Stúdióban vendéink számára az előzetes állapotfelmérést követően egyedi gyakorlatsort állítunk össze. A foglalkozásokat mindig maximális felügyelet és kontroll mellett, kis csoportokban, 4-5 fő részvételével tartjuk. Így garantálni tudjuk a gyakorlatok helyes kivitelezését, ami az első lépés a gyógyuláshoz.

 

Gyógytorna

A gyógytorna az egyik legősibb terápiás ág, melyet a megelőzésben, rehabilitációban valamint az utóbbi időben a rekreációban is egyaránt alkalmaznak.

A gyógytorna széles körben elterjedt gyógyítási módszer, melynek az ízületi funkciók javítása, megtartása, az izmok működésének helyreállítása a célja.  A fizioterápia konzervatív módszer, mely mozgásszervi-, neurológiai-, belgyógyászati-, és egyéb betegségek megelőzését, gyógyítását célozza meg.

A gyógytorna nagyon fontos szerepet játszik a műtétek, balesetek és sportsérülések utáni rehabilitációs időszakban.

Gerinctorna

A gerinctorna sokat segíthet azoknak, akik napi két óránál többet töltenek ugyanabban a testhelyzetben, akiknek keresniük kell éjszaka a megfelelő alváspózt, hogy ne elgémberedve ébredjenek, akiknek fájdalom nélkül már nem megy a vállkörzés, akik egyszer is mondták, hogy „beállt a nyakam”, „beszakadt a hátam”, és azoknak is akik már tudják, milyen érzés, amikor egy rossz mozdulat után képtelenek kiegyenesedni.

A gerinctornát ajánljuk mindenkinek, aki szeretné még néhány évtizedig rendeltetésszerűen, fájdalom nélkül használni testének tartóoszlopát.

Gerinctorna

A gerinctorna sokat segíthet azoknak, akik napi két óránál többet töltenek ugyanabban a testhelyzetben, akiknek keresniük kell éjszaka a megfelelő alváspózt, hogy ne elgémberedve ébredjenek, akiknek fájdalom nélkül már nem megy a vállkörzés, akik egyszer is mondták, hogy „beállt a nyakam”, „beszakadt a hátam”, és azoknak is akik már tudják, milyen érzés, amikor egy rossz mozdulat után képtelenek kiegyenesedni.

A gerinctornát ajánljuk mindenkinek, aki szeretné még néhány évtizedig rendeltetésszerűen, fájdalom nélkül használni testének tartóoszlopát.

Manuálterápia

A manuálterápia az ízületek csökkent, vagy megnövekedett mozgékonysága és ebből származó reverzibilis (visszafordítható) károsodások diagnosztikájával és kezelésével foglalkozik, pontos anatómiai és biomechanikai szabályok figyelembe vételével. 

Fontos, hogy a manuálterápia nem csontkovácsolás, vagy csontrakás. A manuálterápia szemlélete az embert, mint egész egységet veszi figyelembe. Megalapozott, speciális technikák állnak a manuálterapeuta rendelkezésére.

A manuálterápia egy gyűjtő fogalom, több „iskola” és irányzat létezik. Magyarországon a hivatalos jogszabályoknak megfelelően manuálterápiát csak orvos és gyógytornász végezhet. Manuálterapeutaként praktizálni a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar által akkreditált posztgraduális képzés sikeres elvégzése után lehet.

A kezelést egy nagyon részletes, minden ízületre kiterjedő vizsgálat, egy funkcionális diagnózis felállítása előzi meg. Ezt követi az ízületi károsodás kezelése speciális fogások és technikák segítségével, melyek kizárják a kezelni nem kívánt, egészséges szegmenteket.

A manuálterápiát követően oldódik a mozgáskorlátozottság az érintett szakaszon, csökken a fájdalom és az izommerevség, javul a közérzet.

A korrigált helyzet megtartása és az elért kedvező állapot megőrzése már a gyógytorna feladata.

McKenzie gerinctorna

Részletes mozgásvizsgálatra épülő egyéni mozgásterápia, ami nagyon hatékony különböző eredetű gerincproblémák, gerincsérv, porckorongsérv esetében.

A módszer egy aktív mozgásterápiára, gyógytornára épülő rendszer, mely hangsúlyozza a páciens által önállóan kivitelezhető gyakorlatokat. Ezen gyakorlatokkal a beteg saját maga képes befolyásolni fájdalmát és a probléma kimenetelét, a kezelésében aktívan részt vesz. Ezt segítik az otthonra adott gyógytorna gyakorlatok, melyek könnyen elsajátíthatók, továbbá ezt célozzák az ergonómiai tanácsok is.

McKenzie gerinctorna

Részletes mozgásvizsgálatra épülő egyéni mozgásterápia, ami nagyon hatékony különböző eredetű gerincproblémák, gerincsérv, porckorongsérv esetében.

A módszer egy aktív mozgásterápiára, gyógytornára épülő rendszer, mely hangsúlyozza a páciens által önállóan kivitelezhető gyakorlatokat. Ezen gyakorlatokkal a beteg saját maga képes befolyásolni fájdalmát és a probléma kimenetelét, a kezelésében aktívan részt vesz. Ezt segítik az otthonra adott gyógytorna gyakorlatok, melyek könnyen elsajátíthatók, továbbá ezt célozzák az ergonómiai tanácsok is.

Segítünk, hogy ismét öröm legyen a mozgás!

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Nyújtás, streching

A nyújtás vagy stretching az ízületi mozgásterjedelem növelésének a módszere.

A hosszantartó ülés miatt kialakuló feszes, kötött izmok nyújtásával megelőzhetők vagy enyhíthetők a különböző mozgásszervi panaszok, derékfájás, hátfájás stb..

A stressz az izmok állandó, tónusos feszüléséhez vezet. A streching az izmok ellazításán keresztül a stressz csökkentésére is alkalmas.

Triggerpont terápia 

A trigger pont egy kisebb izomcsomó, nem elszigetelt, hanem egy “görcs” az izom jellegzetes pontjain. Emiatt az izom vérellátása, anyagcseréje ezen a ponton nem kielégítő. Ebből következően az izom működése is zavart szenved, ezért megfeszül.

A trigger pont vagy lágyrész terápia egy speciális technika, amely során a felületes kötőszöveti réteg fellazítása után a fájdalmas pontokat kezeljük a panaszok enyhüléséig.

Triggerpont terápia 

A trigger pont egy kisebb izomcsomó, nem elszigetelt, hanem egy “görcs” az izom jellegzetes pontjain. Emiatt az izom vérellátása, anyagcseréje ezen a ponton nem kielégítő. Ebből következően az izom működése is zavart szenved, ezért megfeszül.

A trigger pont vagy lágyrész terápia egy speciális technika, amely során a felületes kötőszöveti réteg fellazítása után a fájdalmas pontokat kezeljük a panaszok enyhüléséig.

Kineziológiai tapaszok felhelyezése

A kinesio tapasz módszer alapelve a test öngyógyító mechanizmusának támogatása. A bőrre felhelyezett kineziológiai tapasz aktiválja a fájdalmat csökkentő receptorokat. Befolyásolja az ízület-izom-ín-idegrendszer közötti kölcsönhatásokat, ezáltal pedig pozitívan segíti a funkció javulását. Megnyitja a kapillárisokat – artériákat, vénákat -, így fokozva a vérkeringést. A vérkeringés javulása pedig elősegíti a gyógyulást.

Hatására a bőr és a bőr alatti szövetek fellazulnak, könnyebbé válik a nyirokfolyadék áramlása, csökken a fájdalomérző receptorokra nehezedő nyomás. A vérkeringés fokozódásával javul a szöveti anyagcsere is.

Műtet utáni gyógytorna

Minden műtéti beavatkozás ízületi mozgás beszűküléssel és izomerő gyengeséggel jár.

A gyógytornával és a rehabilitációval a fokozatosság elvét betartva először az ízületek teljes mozgástartományát visszahozva kezdjük meg az elgyengült izmok lépésről lépésre való erősítését.

A rehabilitació erősségét az szabja meg, hogy a páciens sportos életet folytat vagy sem.

Műtet utáni gyógytorna

Minden műtéti beavatkozás ízületi mozgás beszűküléssel és izomerő gyengeséggel jár.

A gyógytornával és a rehabilitációval a fokozatosság elvét betartva először az ízületek teljes mozgástartományát visszahozva kezdjük meg az elgyengült izmok lépésről lépésre való erősítését.

A rehabilitació erősségét az szabja meg, hogy a páciens sportos életet folytat vagy sem.

Sportsérülések megelőzése

A sportolás célja, hogy úgy mozogjunk és fejlődjünk, hogy közben ne sérüljünk meg, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni a sportsérülések megelőzésére és elkerülésére.

A sportoláshoz nélkülözhetetlen a bemelegítés, az alapozás. A bemelegítés feladata, hogy felkészítse a sportolni vágyót a mozgásra mind fizikai, mind pszichés értelemben. Bemelegítés során az anyagcsere felgyorsul, az izmok nyújthatósága javul, a lazaság mértéke nő, a szívfrekvencia és a légzésszám kellőképpen megemelkedik, az izmok vérellátása megnő, oxigénellátásuk javul, tehát kisebb az esélye az izomláz megjelenésének, vagy a mozgásszervek hirtelen megerőltetésének, túlterhelésének.

A levezetés utolsó eleme a nyújtás/stretching. A nyújtás célja az ízületi mozgásterjedelem megnövelése, az ízületi hajlékonyság fejlesztése, a fokozott véráramlás fenntartása. Emellett hozzájárul az izmok nyújthatóságának, rugalmasságának javításához.

Proprioceptív tréning

Mozgásunkat különböző érzékszerveinkből és különböző receptorokból érkező információk segítségével vagyunk képesek optimálisan megtervezni és végrehajtani. A propriocepció a különböző testrészek testhez és földhöz viszonyított helyzetének értékelése. Az ízületek helyben tartásához, a fiziológiás izom-összehúzódáshoz, valamint a koordinált mozgásokhoz ép és egészséges propriocepció szükséges.

A boka, láb és térdfájdalmak jelentős része visszavezethető a kóros helyzetértékelésre, illetve e testrészek panaszai jelentősen csökkenthetők a mozgáskép, egyensúlyérzék, propriocepció javításával.

A proprioceptív tréning lényege, hogy a gyakorlatok az izmok összehangolt működését igényeljék, ezért olyan instabil helyzeteket hozunk létre, melyek biztosítják, hogy az egyensúly megtartása folyamatos izommunkával történjen.

A proprioceptív trénig végezhető különböző, az instabilitást megteremtő eszközökkel (pl. egyensúlyozó párnák, billenőpadok tornaszőnyeg, tornapad, trambulin, stb.) vagy anélkül. A gyakorlatok teljes testsúlyterheléssel, egy vagy két lábon, vagy a talp egyes részein, statikus vagy dinamikus formában végezhetőek. A felület lehet egyenletes vagy instabil, a szemek lehetnek nyitva vagy csukva és a figyelem is lehet megosztott.

A gyakorlatokat fokozatosan kell nehezíteni és be lehet építeni sportágspecifikus elemeket is (pl. labdavezetés, passzolás, dobás). A statikus helyzetek után következhetnek a dinamikusak, a szem becsukásával nehezíthetjük a feladatokat, a sportágspecifikus elemek hozzáadása (vagyis a figyelem megosztása) pedig a legnehezebb gyakorlatokat eredményezi.

Proprioceptív tréning

Mozgásunkat különböző érzékszerveinkből és különböző receptorokból érkező információk segítségével vagyunk képesek optimálisan megtervezni és végrehajtani. A propriocepció a különböző testrészek testhez és földhöz viszonyított helyzetének értékelése. Az ízületek helyben tartásához, a fiziológiás izom-összehúzódáshoz, valamint a koordinált mozgásokhoz ép és egészséges propriocepció szükséges.

A boka, láb és térdfájdalmak jelentős része visszavezethető a kóros helyzetértékelésre, illetve e testrészek panaszai jelentősen csökkenthetők a mozgáskép, egyensúlyérzék, propriocepció javításával.

A proprioceptív tréning lényege, hogy a gyakorlatok az izmok összehangolt működését igényeljék, ezért olyan instabil helyzeteket hozunk létre, melyek biztosítják, hogy az egyensúly megtartása folyamatos izommunkával történjen.

A proprioceptív trénig végezhető különböző, az instabilitást megteremtő eszközökkel (pl. egyensúlyozó párnák, billenőpadok tornaszőnyeg, tornapad, trambulin, stb.) vagy anélkül. A gyakorlatok teljes testsúlyterheléssel, egy vagy két lábon, vagy a talp egyes részein, statikus vagy dinamikus formában végezhetőek. A felület lehet egyenletes vagy instabil, a szemek lehetnek nyitva vagy csukva és a figyelem is lehet megosztott.

A gyakorlatokat fokozatosan kell nehezíteni és be lehet építeni sportágspecifikus elemeket is (pl. labdavezetés, passzolás, dobás). A statikus helyzetek után következhetnek a dinamikusak, a szem becsukásával nehezíthetjük a feladatokat, a sportágspecifikus elemek hozzáadása (vagyis a figyelem megosztása) pedig a legnehezebb gyakorlatokat eredményezi.

Cranisacralis terápia

Segítünk, hogy ismét öröm legyen a mozgás!

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Share This